Rusya Başbakan Yardımcısı Aleksandr Novak başkanlığında, ilgili bakanlıklar ve sektör temsilcilerinin katılımıyla kritik bir akaryakıt zirvesi gerçekleştirildi. Rus hükümetinden yapılan yazılı açıklamaya göre Novak, akaryakıt piyasasındaki güncel durumun masaya yatırıldığı toplantıda, ilgili kurumlardan iç piyasadaki arz güvenliğini eksiksiz sağlayacak “dengeli bir eylem planı” hazırlamalarını istedi. ( Novak ; 2012–2020 Enerji Bakanı görevlerinde bulundu)
Toplantıda özellikle şu stratejik adımlar öne çıktı:
Konuya ilişkin en üst düzey açıklamalardan biri de Kremlin Sözcüsü Dmitriy Peskov’dan geldi. Başkent Moskova’da gazetecilerin sorularını yanıtlayan Peskov, Rusya’daki yerel akaryakıt arzında ve fiyatlarında yaşanan hareketliliğe yönelik hükümetin proaktif bir çalışma yürüttüğünü belirtti.
Peskov, “Akaryakıt fiyatlarının serbestleştirilmesi dahil hükümet konu üzerinde titizlikle çalışıyor, sektör paydaşlarıyla ilgili görüşmeler kesintisiz yürütülüyor ve gerekli tüm tedbirler kararlılıkla alınıyor,” ifadelerini kullandı. Ayrıca yasa dışı ilhak edilen Kırım bölgesindeki yakıt durumuna da değinen Peskov, buradaki sivil halka güvenli ve kesintisiz yakıt tedarikinin kalıcı olarak yeniden tesisi için yoğun bir mesai harcandığını bildirdi.
Ukrayna’nın son dönemde Moskova dahil Rusya’nın iç kesimlerindeki enerji altyapılarını ve petrol rafinerilerini hedef alan İHA saldırıları, çok sayıda tesisin plan dışı bakıma alınmasına veya üretim kapasitelerini düşürmesine neden olmuştu. Bu durum, ülkenin bazı eyaletlerinde istasyon bazlı perakende satış sınırlandırmalarını beraberinde getirirken, Moskova yönetimi iç pazarda ani bir kıtlık yaşanmaması adına dönemsel olarak ihracat yasakları ve kotaları uygulamaya devam ediyor. Sektör uzmanları, Novak’ın hazırlattığı yeni eylem planıyla birlikte borsa satış kotalarının artırılabileceğini ve savunma önlemlerini finanse edecek yeni mali adımların atılabileceğini öngörüyor.
Haber: Petrolpiyasası.com